tc Atalanta

U bent hier: Home › Clubkampioenschappen senioren 2015

Clubkampioenschappen 2015

De clubkampioenschappen 201​5 worden gehouden van za​terdag ​29 augustus  t/m zo​ndag 13 september.

De clubkampioenschappen 2015 worden gehouden van zaterdag 29 augustus tot en met 13 september 2015. Alle leden kunnen meedoen, ook daluurleden. Inschrijven gaat via www.toernooi.nl met je eigen gebruikersaccount (loginnaam). Zodoende kan je gedurende de inschrijftermijn zelf je beschikbaarheid aanpassen. Als je emailadres of je 06-nummer verandert, denk er dan aan om dit aan te passen.

De inschrijftermijn loopt van 15 juni tot en met vrijdag 21 augustus 2015.

Nieuw dit jaar is een aparte poule voor alle nieuwe en beginnende leden in niveau 9.

De beschikbaarheid van de deelnemers is een belangrijke factor bij het soepel laten lopen van het toernooi. De beschikbaarheidsvereisten voor enkelspelers en dubbelspelers als geheel luiden als volgt:
-    Bij 3 onderdelen: volledige beschikbaarheid.
-    Bij 2 onderdelen: 3 hele dagen van de eerste 2 weekenden; 3 avonden van de eerste week, 3 avonden van de tweede week.
-    Bij 1 onderdeel: 1 hele dag in het eerste én in het tweede weekend; 3 avonden van de eerste week, 3 avonden van de tweede week.
Voor de dubbel en gemengd dubbelspelen dienen de partners de verhinderingen goed op elkaar af te stemmen voor voldoende beschikbaarheid. Heb je geen partner, schrijf je dan in met het verzoek “partner gezocht”.

De inschrijfkosten zijn €6,-- per onderdeel.

Voor de clubkampioenschappen maken we GEEN gebruik van het Dynamisch Speelsterkte Systeem. Je kunt je dus richten op het spelen van de wedstrijd zonder je zorgen te maken over je rating. Bij de clubkampioenschappen gaat het vooral om spelplezier (en een beetje ‘winnen!’)

We kijken uit naar een gezellig, plezierig en sportief tennistoernooi.

We zoeken nog enkele leden die gedurende het toernooi een paar keer tafeldienst willen draaien. Heb je zin om mee te doen en daarmee een hoop nieuwe leden te leren kennen, meld je dan aan via erik.geelen@online.nl

De toernooileiding is in handen van Cees de Vos (voorzitter), Nienke Hees, Erik Geelen, Egbert van der Ven, Donny Appelhof, Fieke Kloosterman en Ingeborg van der Wiel. Tijdens het toernooi zijn we bereikbaar via 030-6380566.

 

En vergeet niet: de 10 gouden regels!                                                  

 

Reglement clubkampioenschappen Senioren 201​5

1.    De Atalanta clubkampioenschappen Senioren 2015 worden gehouden van zaterdag 29 augustus t/m zondag 13 september 2015.
2.    Ze zijn alleen toegankelijk voor seniorleden van T.C. Atalanta te Houten. Selectiejeugdleden kunnen inschrijven in overleg met de technische commissie en de trainers voor de hoogste categorie (2-3-4). Zij mogen zowel met de jeugd als met de senioren meedoen, echter in totaal voor maximaal 3 onderdelen.
3.    Inschrijven gaat via www.toernooi.nl onder “Clubkampioenschappen Senioren 2015” met je eigen gebruikersaccount (loginnaam). De inschrijving sluit op vrijdag 21 augustus (om 23:59).
4.    Er wordt gespeeld in categorieën van verschillende speelsterkte. In ieder geval in de categorie 2-3-4. De speelsterktes 5, 6, 7en 8 worden na sluiting van de inschrijving in categorieën verdeeld. Dit zal voornamelijk vanuit organisatorisch oogpunt plaatsvinden. Zodoende kunnen er speelsterktes worden samengevoegd op grond van een beperkt aantal inschrijvingen. Tot slot, zal een aparte categorie (9) voor beginnende tennissers worden opgezet.
5.    De uitslag van de gespeelde wedstrijden telt NIET mee voor het Dynamisch Speelsterkte Systeem.
6.    Selectieleden zijn verplicht te spelen in de hoogste categorie.
7.    Een speler kan zich inschrijven in een hogere categorie dan zijn eigenlijke speelsterkte op het ledenpasje van 2015. Bij inschrijving in de dubbelspelen is inschrijving verplicht in de categorie van de sterkste speler. Bij de dubbels mag de speelsterkte tussen de partners niet meer dan 2 verschillen. Dus een 7 met een 9 is toegestaan, een 6 met een 9 niet.
8.    Het is de bedoeling dat iedereen minimaal twee wedstrijden per onderdeel kan spelen. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen wordt er gespeeld met een poulesysteem of met een afvalsysteem, met of zonder verliezerronde. In de categorie 2-3-4 zal alleen via een afvalsysteem gespeeld worden.
9.    Iedere deelnemer krijgt de speeltijden via e-mail door. Hebben deelnemers op donderdag 25 augustus nog geen speeltijd ontvangen, dan moeten zij zelf contact opnemen met de toernooicommissie (atalantack@hotmail.com).
10.    Alle geplande wedstrijden worden gepubliceerd op internet (www.toernooi.nl). Wijziging van de speeltijden worden zoveel mogelijk doorgegeven, maar iedere deelnemer moet dit zelf op internet controleren. Bij onduidelijkheden kun je contact opnemen met de toernooileiding. Tijdens het toernooi kan dat alleen telefonisch (030-6380566) of aan de wedstrijdtafel.
11.    Deelnemers zijn verplicht zich 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd te melden bij de toernooileiding.
12.    Als een deelnemer zich 15 minuten na het vastgestelde aanvangstijdstip niet heeft gemeld, is de wedstrijd gewonnen door de tegenpartij.
13.    Er wordt gespeeld volgens het reglement van de KNLTB (2 gewonnen sets); het tiebreaksysteem is van toepassing in alle sets bij 6-6. Er wordt een super-tiebreak gespeeld, als een set later begint dan 22:30. Een super-tiebreak is net als een gewone tiebreak, maar dan tot 10 punten en verschil van 2 punten.
14.    Als de weersomstandigheden heel slecht zijn, kan van het bovengenoemde tellingssysteem (tijdelijk) afgeweken worden.
15.    Bij slecht weer kunnen er partijen verplaatst worden en/of binnen gespeeld worden. De kosten van de huur van de binnenbanen worden dan na afloop van de wedstrijd per partij op de deelnemers verhaald, bij de dubbels volledig, bij de singles voor de helft.
16.    Voor een dubbelspel moeten beide deelnemers zich via www.toernooi.nl inschrijven.
17.    Als bij partner "gezocht" ingevuld wordt, zal de toernooileiding haar best doen een partner van gelijke speelsterkte te zoeken.
18.    De beschikbaarheid van de deelnemers is een belangrijke factor bij het soepel laten lopen van het toernooi. De beschikbaarheidsvereisten voor enkelspelers en dubbelspelers als geheel luiden als volgt:
-    Bij 3 onderdelen: volledige beschikbaarheid.
-    Bij 2 onderdelen: 3 hele dagen van de eerste 2 weekenden; 3 avonden van de eerste week, 3 avonden van de tweede week.
-    Bij 1 onderdeel: 1 hele dag in het eerste én in het tweede weekend; 3 avonden van de eerste week, 3 avonden van de tweede week.
Voor de dubbel en gemengd dubbelspelen dienen de partners de verhinderingen goed op elkaar af te stemmen voor voldoende beschikbaarheid.
19.    De toernooileiding kan inschrijvingen op grond van onvoldoende beschikbaarheid weigeren. Dit geldt ook nog als er later verhinderingen bekend worden. Tijdens het finaleweekend moet elke deelnemer volledig beschikbaar zijn.
20.    Verhinderingen die nog niet te voorzien waren bij inschrijving (denk aan werkroosters, bruiloften etc), moeten zo snel mogelijk na het bekend doorgegeven worden. De toernooileiding zal er dan alsnog rekening mee proberen te houden, op voorwaarde dat de minimale beschikbaarheid niet in het geding is en er geen andere reeds geplande partij voor verzet hoeft te worden. Deelnemers dienen zo veel mogelijk de verhinderingen zelf aan te passen voor 21 augustus. Dit kan als je met je eigen gebruikersaccount (loginnaam) via www.toernooi.nl hebt ingeschreven.
21.    De toernooileiding zal proberen in haar planning rekening te houden met spelers die tijdens de clubkampioenschappen aan KNLTB erkende toernooien deelnemen. Deelnemers moeten dit bij de inschrijving aangeven. Voor niet door de KNLTB erkende toernooien en de najaarscompetitie kan dit helaas niet gelden.
22.    De toernooileiding kan deelnemers verplichten tot het spelen van drie partijen op een dag en twee partijen op een avond.
23.    Het inschrijfgeld bedraagt voor zowel enkelspel als dubbelspel € 6,00 p.p. per ingeschreven categorie. Inschrijven verplicht tot betalen. Het inschrijfgeld wordt per automatische incasso geïnd.
24.    Wie inschrijft geeft daarmee aan in te stemmen met het reglement en de 10 gouden regels.
25.    Tot de gedragsovertredingen behoren:
A. Onredelijke vertragingen.
B. Hoorbaar uiten van onbehoorlijke taal.
C. Obscene gebaren maken.
D. Met opzet wegslaan van de bal.
E. Ongeoorloofd gebruik van het racket.
F. Vloeken, schelden.
G. Fysieke mishandeling.
H. Onsportief gedrag.
Gedragsovertredingen worden cumulatief ( d.w.z. oplopend in zwaarte ) door de toernooileiding bestraft met achtereenvolgens:
1. Een waarschuwing voor de eerste overtreding.
2. Gameverlies voor de tweede overtreding.
2. Setverlies voor de derde overtreding.
3. Wedstrijdverlies voor de vierde overtreding.
26.    In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de toernooileiding. Er kan alleen van het reglement worden afgeweken in overleg met de Technische Commissie van Atalanta.
27.    De toernooileiding is gedurende het toernooi bereikbaar onder het telefoonnummer 030-6380566.
28.    De toernooileiding van de Atalanta clubkampioenschappen 2015 bestaat uit Cees de Vos, Donny Appelhof, Nienke van Hees, Fieke Kloosterman, Ingeborg van der Wiel, Egbert van der Ven en Erik Geelen

   

 

   

 

 

 

 

 

De groene banen bespeelbaar.
De rode banen zijn bespeelbaar 
Zoek in site:
Kalender:
« Juli 2018 »
M D W D V Z Z
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Loginstatus:
Voorwoord
Statuten en beleidsplan
Privacy
Clubgeschiedenis
Donaties
Club van 50
Ereleden
Lidmaatschappen & contributies
Tennislessen
Vrijwilligerswerk
Blessures
Baanindeling en afhangen
Baanreglement
Contact en Route
Clubkampioenen
Foto's
Nieuwsarchief

Ogenblik a.u.b. ...