tc Atalanta

U bent hier: Home › Huistijl tc Atalanta

Huistijl tc Atalanta

De identiteit van een onderneming, vereniging of club, omvat alle uitingen hiervan. Wij beperken ons hier tot de huisstijl, het verzamelwoord voor de fysieke, visuele aspecten van de corporate identity. De corporate identity en de huisstijl hebben altijd betrekking op kwaliteit. De bewuste puntjes op de 'i' zetten. En wie wil zich nu niet conformeren hieraan? De huisstijl omvat meer dan een logo of een clubblad. Je kan eigenlijk beter over de 'stijl' van het huis spreken, of in dit geval van onze tennisclub.

Je bent tenslotte als betrokkene bij tc Atalanta, of je dit nu doet als professioneel (1e) teamspeler, enthousiast recreatiespeler, met plezier spelende G-tennisser, sponsor, ondersteunend lid of op een andere manier, je bent trots op je clubje en je laat graag zien dat je bij tc Atalanta hoort. De huisstijl speelt daar een belangrijke rol in en daarom is het zo belangrijk, dat het logo/de gehele huisstijl zo consistent mogelijk wordt toegepast. 

Ik zal even in het kort uitleggen, hoe ik tot het logo ben gekomen. Ik ben van de betekenis van het woord Atalanta uitgegaan, wat -zoals de meesten wel weten- vlinder betekent. Onze club staat in Houten en dat heeft ook meegespeeld in de ontwikkeling hiervan, immers Houten wordt omringd door de rondweg in de vorm van een (gestyleerde) vlinder. Daarbij hebben wij in Houten nog een prachtig vlinderpark met echt hele mooie (exotische) exemplaren. Het lijfje van de vlinder wordt gevormd door een tennis spelende figuur, dit kan mannelijk of vrouwelijk zijn. Je laat dus direct zien, dat je een tennisclub bent.
Er is gekozen voor de kleuren rood en groen en daar ben ik als volgt opgekomen. De kleur rood staat voor passie (voor het spel), liefde (voor de club), is in de loop der tijden altijd de kleur van tc Atalanta geweest en is inmiddels ook de kleur van de nieuwe banen. De kleur groen is namelijk de kleur van de Canada Tenn banen (ik heb letterlijk een paar korrels van de baan gehaald en gezocht naar nagenoeg dezelfde kleur van de internationale drukkleuren PMS en de opgebouwde kleuren CMYK, te weten cyaan, magenta, geel en zwart).

Er zijn uiteraard vele toepassingen, waar het logo en de huisstijl in gebruikt zijn. Van A t/m Z tot de borden en van kleding tot de website en alles wat daar tussen zit. Er zijn diverse stramienen (o.a. voor de posters)  gemaakt.

Wij zien echter, dat diverse leden in hun enthousiasme, zelf beginnen te 'fröbelen'. Dit doet echter -hoe goed bedoeld dan ook- afbreuk aan de gehele huisstijl en waar wij voor staan. En als professioneel art director/vormgever, gaat dit zeer aan mijn hart.
Dit 'fröbelen' is echter niet nodig, want er zijn overal stramienen en richtlijnen voor gemaakt. En als er iets ontworpen moet worden, waar nog geen richtlijnen voor zijn, dan kan contact worden opgenomen met ondergetekende (of de Communicatie Commissie). Overigens hebben wij, De Graaf & Partners de complete huisstijl gesponsord.

Met vriendelijke groet en tot ziens op, of naast de baan,

Rob de Graaf vormgever email: 
Enthousiast lid, ComCom - en Jubileum commissie lid, sponsor en eigenaar/Art director/ Vormgever van De Graaf & Partners. 
De groene banen bespeelbaar.
De rode banen zijn bespeelbaar 
Zoek in site:
Kalender:
« Mei 2018 »
M D W D V Z Z
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Loginstatus:
Voorwoord
Statuten en beleidsplan
Clubgeschiedenis
Donaties
Club van 50
Ereleden
Lidmaatschappen & contributies
Tennislessen
Vrijwilligerswerk
Blessures
Ledenlijst
Baanindeling en afhangen
Baanreglement
Contact en Route
Clubkampioenen
Foto's
Nieuwsarchief

Ogenblik a.u.b. ...